De medische hulpmiddelendatabase van Nigella IT bevat meer dan 33.000 medische hulpmiddelen. Dagelijks komen hier nieuwe producten bij en wordt de database geüpdate. Deze producten worden voorzien van onder andere productinformatie, gebruiksadvies, een afbeelding en kenmerken. Alle informatie wordt op een objectieve, onafhankelijke, niet-commerciële en gestandaardiseerde manier verwerkt. Ook úw producten hebben een plekje in onze database.

Jaarlijks vraagt Nigella IT uw actuele assortimentsoverzicht op, om zo uw opgenomen assortiment in de medische hulpmiddelendatabase te controleren. In deze mail vind u meer informatie hierover terug. Hier kunt u meer informatie vinden over de gewenste inhoud van het assortimentsoverzicht.

Toepassing medische hulpmiddelendatabase in de markt

De toepassing van de medische hulpmiddelendatabase in de markt is breed. De database wordt ingezet als informatiebron voor productinformatie, wordt er gekeken hoe een product gebruikt dient te worden en kan er gezocht worden naar alternatieven. Via webservices wordt informatie uit de database geleverd aan webshops. Zo’n 85% van de webshops op het gebied van medische hulpmiddelen zijn voorzien van deze content. Nigella IT verwerkt dagelijks gemiddeld 1 miljoen aanvragen via de webservice. Daarnaast onderhoudt Nigella IT in de medische hulpmiddelendatabase de GPH codering van uw producten. Deze codering wordt door verschillende klantgroepen in hun declaratiesoftware. De kenmerken in onze database ondersteunen het functiegericht voorschrijven via onze Zorgplan module. Op deze wijze worden ook úw producten automatisch ontsloten zodra deze passend zijn binnen een doorgelopen zorgpad en wordt informatie over uw assortiment beschikbaar gesteld aan de markt.

De medische hulpmiddelenbank wordt geraadpleegd en toegepast door verschillende klantengroepen. Denk hierbij aan fabrikanten, zorgverleners en andere professionals, hulpmiddelenleveranciers, medische speciaalzaken, groothandels, zorgverzekeraars en apotheken.

Voordeel voor u als fabrikant

Wij willen u als fabrikant zo goed mogelijk van dienst zijn. Zo ondersteunen wij u (indien wenselijk) bij de toekenning van de GPH codering en onderhouden we deze voor u in de database. Uw producten worden kosteloos opgenomen in de database; Nigella IT streeft er immers naar om compleet te zijn. Door productinformatie bij Nigella IT aan te bieden, kunnen we uw producten verwerken. Bij aanvullende vragen nemen we contact met u op. Daarnaast ontvangt u een gratis toegang tot de website www.beveronline.nl waarmee u uw eigen assortiment kunt inzien en indien nodig correcties aan ons kunt doorgeven. Ook nieuwe producten kunt u via www.beveronline.nl aanmelden. De informatie over uw producten wordt vervolgens beschikbaar gesteld aan de klanten van Nigella IT. Zo worden uw producten automatisch ontsloten via de eerder genoemde toepassingsmogelijkheden.

Assortimentsoverzicht

Dagelijks worden nieuwe producten verwerkt in de database en mutaties doorgevoerd op reeds opgenomen producten. Eén keer per jaar voert Nigella IT een aanvullende controle uit op uw assortiment in de database met de actuele stand van zaken. Dit wordt gedaan door middel van assortimentsoverzichten die we opvragen bij alle fabrikanten. Deze overzichten worden vergeleken met de actuele situatie van de database, waarna we de verschillen gaan verwerken. Op deze manier bent ú er zeker van dat uw assortiment gecontroleerd en bijgewerkt is en hebben wij een extra controle van uw assortiment.

Hoe zit het assortimentsoverzicht eruit?

Nigella IT ontvangt het assortimentsoverzicht bij voorkeur digitaal in een Excel-bestand. U kunt deze sturen naar info@nigella.nl. Lees hier meer over de gewenste inhoud van het assortimentsoverzicht.

Heeft u vragen of opmerkingen over deze mail, het assortimentsoverzicht of heeft u andere vragen, dan horen wij graag van u. U kunt ons bereiken via info@nigella.nl of op werkdagen tussen 8.30 -17.00 uur via het telefoonnummer 045-5441005.

We zien uw assortimentsoverzicht graag tegemoet voor verwerking!